Følgende skrivelse sendte jeg til Elgiganten for at prøve at forstå, hvordan man kan have en prisforskel på 75% mellem internet og butik.

Jeg skrev : (Læs deres svar nederst)

Hej

Jeg har blot en kommentar til en oplevelse jeg har haft idag.

Jeg skal bruge en mp3 afspiller til en gave. Derfor går jeg på nettet for at finde en. Jeg ser en på jeres hjemmeside som jeg synes om.

Da jeg skal bruge den på lørdag (2 dage) tænker jeg det er bedst at hente den selv. Derfor kører jeg i Fields og finder æsken (ingen priser på varen eller hylden).

Jeg ved at internetprisen er 399,- Så jeg tænker at butiksprisen er i den omegn. Da jeg kommer til kassen koster den 699,- Altså en prisforskel på 75%. Jeg tænker ekspedienten har trykket forkert så jeg beder ham chekke nettet.

Han konstaterer at det er den rigtige model men prisen er 699.

Det er efter min mening en total mangel på kundepleje, at i kan sælge en vare så meget dyre i en butik.

Jeg må konstatere at man skal se sig overordentligt godt for inden man handler i Elgiganten. Det drejer sig om denne vare : http://www.elgiganten.dk/(link forkortet)

Er der en god forklaring på denne prisforskel ?

Med venlig hilsen Brian Wolter


De svarede :

http://www.zolex.dk/Default.asp?ID=195


Hej Brian

Tak for din henvendelse

På vores hjemmeside står der over prisen, at det er en "internetpris" det vil sige at varen kun koster det på hjemmesiden.
Men selve prisforskellen kan variere meget fra butik til internet - det står der også en forklaring om på vores hjemmeside.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000SUPrFFDf?ContentKey=1652&MenuId=650

Med venlig hilsen
Camilla
Elgigantens kundecenter