Jeg har besøgt Elgiganten.dk for at finde en mp3 afspiller.
Jeg finder den jeg gerne vil have og ser den koster 399,-- internetpris.

Da jeg alligevel skulle i Bilka, tænkte jeg at jeg ville hente den selv, for at spare portoen. Derfor går jeg i El-giganten i Fields. Finder min Mp3 afspiller, der står ingen priser på noget som helst på den hylde, men jeg tager den alligevel da jeg ved den må koste i omegnen af 400,-

Stor er min overraskelse da manden ved kassen siger 699,-
Jeg spørger ham hvorfor der er 300 kr. i forskel på internetpris og butikspris. Den kunne / ville han ikke kommentere.

Jeg synes det er en meget underlig måde at drive forretning på.
En prisforskel på 75 %. Du læste rigtigt 75 %.

Det er fuldstændigt vildt at tænke på. Tænk hvis man ikke som jeg havde set prisen på nettet inden. Så får du lov at betale en overpris på 75 % fordi du besøger butikken fysisk. Det virker som om de håber de kunder der køber i butikken er dumme.

Jeg ved godt at der kan være prisforskel på internetpriser og butikker, da internettet har hård konkurrence på priserne. Men den forskel er for stor.

Jeg handler ikke i Elgiganten mere!


Se også opfølgningen på denne sag her : http://www.zolex.dk/Default.asp?ID=197